Familjescouting 4-8 år

I familjescouting får barn mellan 4-8 år tillsammans med närstående vuxen testa på scouting! I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem och ha kul tillsammans.

Vill du vara med? Fyll i intresseanmälan-formuläret under ”bli scout” här på hemsidan, så kontaktar vi dig när det blir en plats ledig i gruppen.

Alla barn mellan 4-8 år som deltar i familjescouting-gruppen behöver vara medlemmar i kåren (250kr/termin). En vuxen ska alltid delta tillsammans med barnet, övriga i familjen är också välkomna att delta vid våra träffar om de vill. Alla familjemedlemmar är mycket välkomna att bli medlemmar och stötta kåren, men vi har endast som krav att deltagande barn mellan 4-8 år är det. Vid de tillfällen som vi erbjuder pysselmaterial etc. kommer vi ha dimensionerat detta efter de som är kårmedlemmar. Kårmedlemmarna i familjescouting-gruppen kommer bjudas på lätt lunch/matigare fika under träffarna, övriga familjemedlemmar som deltar kommer kunna köpa samma sak till självkostnadspris.

Höstens tillfällen 2024 är:

27/4, 11/5, 25/5 och 8/6

Ledare på avdelningen Familjescouter